Alla inlägg under mars 2009

Av Måns Djurgårdaren! - 30 mars 2009 17:26

Halpeleåresealej!

Djurgården spelade mot Helsingborg  jag kollade inte på matchen så det ända jag vet är att det blev 2-2 i DIF gjorde Philip Hellquist som är fostrad i klubben mål i 23 och i 26 minuten.

Om jag får reda på något mer så skriver jag ett till inlägg.

Philip Hellquist









/Den glade Djurgårdaren

Av Måns Djurgårdaren! - 29 mars 2009 12:56

Vårt lag ska spela Handelsbanken Globen Cup.

Det kommer bli rätt tuft motstånd tror jag vi har den här tabellen:

IFK Lidingö FK 2     ( Vi )                                                 
                              Älta IF:2 Grön                                              
                                            Enskede IK 3 & 8                                                 
                              Hammarby IF FF vit                                               
                             Syrianska FC

Syrianska är svåra det är jag rätt säker på, efter tuneringen skriver jag och säger hur det gick eller så skriver jag det imorgon för vi kommer hem rätt sent. Slutspelet spelas 1 Maj konstigt va?

/Den glade Fotbollsspelaren

Av Måns Djurgårdaren! - 29 mars 2009 12:12

Ja 0-0 i matchen.

Olof Mellber och Daniel Majstorovic var ju riktigt bra även Isaksson fy tusan vad vi kämpade. Men 0-0. Portugiserna filmade skit mycket!


 

     

P.S 8 dagar kvar till:

/Den glade Djurgårdaren







Av Måns Djurgårdaren! - 28 mars 2009 16:12

Ett skönt klipp med alla 3 Elmarana:           P.S Jag gillar Elmarna mycket =)

http://www.youtube.com/watch?v=35QaYy51Lc8&feature=related

/Den glade Elm gillaren

Av Måns Djurgårdaren! - 28 mars 2009 15:46

Ja nu vet jag hur start 11 blir eller det är ialafall vad Lagerbäck tycker just nu:

 Målvakt:Andreas Isaksson Backar:  Mikael Nilsson, Olof Mellberg, Daniel Majstorovic, Adam Johansson Mittfältare: Rasmus Elm, Anders Svensson, Kim Källström, Samuel Holmén Forwards: Henrik Larsson, Johan Elmander.

Ja  den är väl bra men jag tror inte riktigt på Adam Johansson. En Elm med ialafall. Ja Rasmus har ju varit bättre än Viktor i Landslaget men i Hereneevern är ju Viktor as bra. Hoppas Henke inte har glömt bort hur man spelar fotboll. Ja som ni såg har jag ju tippat 1-2 till Sverige och mina målskyttar är ju kvar tror att Rasmus Elm panagar upp ett snyggt mål igen ribba in, han och brosan Viktor kommer nog vara Sveriges bästa fotbollsspelare snart!

Här har vi Rasmus kanon mot Österike:

http://www.youtube.com/watch?v=v4qi5Ulls_A

/Den glade Djurgårderen

Av Måns Djurgårdaren! - 28 mars 2009 15:21

Ja här är min egena Sverige dikt den är inte så bra men jaja:

Eldlågan är gul och blå precis som svenska hjärtan slå, kämpa,kämpa aldrig gå svenska hjärtan gul och blå. Zlatan klackar men vem bryr sig om det när Allbäck skjuter precis som en kavaljer. Straff för Sverige det är Allbäck som ska slå, svenska hjärtan dunkar och slår, ska han sätta eller missa? Det kan du gärna gissa, men Allbäck sätter den rätt i mål! Sverige har gjort det detta år! Svenska hjärtan gråter glädje tårar, VM är vårt, VM är vårt, äntligen har vi gjort det i vår lilla kåk!

Slutet är lite dåligt men jaja.

/Den glade Svenske Suporten


Av Måns Djurgårdaren! - 28 mars 2009 11:21

Haloelutrey!

Idag är det Sverige-Portugal!

kl 21.00-00.00 på kanal 6 tror att matchen börjar lite senare det brukar ju alltid vara lite försnack och så.

Som ni kanske vet är Zlatan avstängd fast det spelar ju ingen roll han suger ju ändå i Lanslaget. På den här 11 kan ni se att jag gillar Elm...

Matchen ska spelas i med dom här tröjorna det är not lagg med min dator så klicka här om  ni vill se dom:    

http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=1165696

Här är den 11 jag vill ha från start:  

                              Forwards:

                                                

                               Johan Elmander               "Henke" Henrik Larsson

Mittfältare:

         

Kim Kälsröm       Viktor Elm                Rasmus Elm      Christian Wilhelmsson

                                                  
                                             "Chippen"   

Backar:

              

Petter Hansson Daniel Majstorovic   Erik Edman      Olof Mellberg


Målvakt:

                                       

                         Andreas Isaksson

   P.S han har rå damp här

Jag tippar 2-1 Rasmus Elm och Elmander gör mål för Sverige och i Portugal sätter C.Ronaldo en frispark. Kanske skriver något mer innan matchen men

Tjao!

/Den glade Svenske Suporten

                                      

Av Måns Djurgårdaren! - 26 mars 2009 21:01

Det här är nedräkningen till Allvsvenskan!

idag är det:

9 dagar kvar till:

/Den glade Djurgårdaren

Presentation

Omröstning

Vem gör mest mål för Djurgården när såsongen är slut?
 Jan Tauer (Jesus)
 Daniel Sjölund
 Mattias Jonson
 Sebastian Rajalakso
 Pa Dembo Touray....................not
 Johan Oremo
 Boyd Mwila
 Prince Ikpe Ekong
 Christer Youssef
 Andrej Komac
 Mikael Dahlberg
 Philip Hellquist
 Någon annan i Djurgården
 Ett nyförvärv som köps under säsongen
 Toni Kuivasto

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards